Skip to main content

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1 – Privacy

Jolima BV hecht belang aan de bescherming van uw persoonlijke gegevens en behandelen deze met respect en zorg. Persoonlijke gegevens die u ons verstrekt bij het gebruik van onze diensten worden uitsluitend gebruikt voor de volgende doeleinden: (1) het verwerken van uw bestellingen, aankoop, en dergelijke (2) het verbeteren van onze service (3) het informeren over updates en aanbiedingen, en (4) het voldoen aan wettelijke verplichtingen. Jolima BV behandelt uw persoonlijke gegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor: (1) verwerking van bestellingen, diensten, en dergelijke (2) verbetering van onze dienstverlening, (3) informatie over updates en aanbiedingen, en (4) naleving van wettelijke verplichtingen. Door dit document te ondertekenen, gaat u akkoord met het gebruik van uw gegevens voor het correcte uitvoeren van onze diensten.

Artikel 2 – Betalingsvoorwaarden

Behoudens uitdrukkelijk andersluidend beding is de overeengekomen prijs contant / via overschrijving / via bancontact betaalbaar te bij Jolima BV te Londerzeel bij de levering van het goed / de verleende dienst en zonder korting. Cheques kunnen alleen aanvaard worden wanneer ze gewaarborgd zijn door een geldige of gecertificeerde bankaart.
Voorschot en Annulering – De betaling van een voorschot bij de bestelling verleent de klant geenszins het recht noch de mogelijkheid aan de koop te verzaken, zelfs niet mits het laten vallen van zijn voorschot. Het voorschot zal in geval van ontbinding of verbreking van de overeenkomst steeds verworven blijven aan de verkoper, doch onder uitdrukkelijk voorbehoud en zonder enige vermindering van al zijn andere rechten die voor hem uit de overeenkomst voortspruiten. Indien de klant na ondertekening van de bestelbon de aankoop annuleert om welke reden dan ook, zal de klant gehouden zijn tot betaling aan de verkoper van een schadevergoeding van 30% op de totale koopsom van de gekochte goederen, dit zonder voorafgaande ingebrekestelling.

Artikel 3 – Bedenkingtermijn

De bedenkingtermijn geldt (in lijn met de Europese regelgeving) voor 14 dagen vanaf de dag dat de klant de overeenkomst is aangegaan; maar dit enkel in geval van verkopen die zijn gesloten buiten de onderneming, zijn de verkopen die plaatshebben op salons en beurzen, tijdens een uitstap georganiseerd door de verkoper; evenals via post, telefoon, elektronische weg of andere vormen van verkopen op afstand. Deze bedenktermijn geldt niet wanneer het bezoek van de verkoper er is gekomen na een uitdrukkelijke en voorafgaande vraag van de klant met als bedoeling te onderhandelen over de verkoop. Deze bedenktermijn geldt eveneens niet in geval van op maat gemaakte goederen / bestellingen.

Artikel 4

Alle gegevens die vermeld staan online, in catalogi, in prijslijsten, etc. hebben de aard van benaderende aanduidingen en zijn informatief gericht. Enkel de prijs als overeengekomen op het uiteindelijk getekende contract geldt tussen partijen. behoudens uitdrukkelijke overeenkomsten zijn offertes slechts 14 dagen geldig. A) offertes van onze bemiddelaars, agenten of aangestelden moeten door ons worden bevestigd. Jolima BV behoudt zich het recht voor om de niet-bevestigde bestellingen te weigeren. b) alle bestellingen en/of veranderingen van bestelling moeten schriftelijk gebeuren of door Jolima BV schriftelijk bevestigd worden. c) stakingen, ongevallen en gelijk welke oorzaak die onze activiteiten en bevoorrading in het gedrang kunnen brengen, zijn krachtens uitdrukkelijk beding gevallen van overmacht die toelaten de levertermijn of het uitvoeren van de bestelling en diensten op te schorsen zonder dat de klant zijn bestelling kan vernietigen of schadevergoeding kan eisen van welke aard ook. 1) Niettegenstaande dat Jolima BV alles in het werk stelt om de gewenste levertermijn niet te overschrijden, is de leveringsdatum niet gewaarborgd. Jolima BV kan geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor het niet leveren op de voorziene datum, en om het even welke gevolgen die er zouden uit kunnen voortspruiten.

Artikel 5

Bij gebreke aan contante betaling of bij gebreke aan betaling overeenkomstig een gebeurlijk andersluidend bijzonder geschreven beding, zal de klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een conventionele interest van 15 % ‘s jaars verschuldigd zijn en dit vanaf de factuurdatum. In geval van wanbetaling van de factuur binnen de 30 dagen van de vervaldag, zal deze verhoogd worden met 15%, met een minimum bedrag van 50 EURO ten titel van schadevergoeding, zo in gemeen overleg en op forfaitaire wijze vastgesteld ter vergoeding van de schade voortkomende uit de laattijdige uitvoering van de betaalverplichting en dit onverminderd de bovenvermelde interesten van 15% ‘s jaars en de gebeurlijke gerechtskosten. Voor de toepassing van deze verhoging is evenmin enige ingebrekestelling vereist. De klant mag geen enkele afhouding verrichten op de verkoopprijs, noch ten titel van waarborg noch voor om het even welke andere reden of uit om het even welke andere oorzaak.

Artikel 6

Eigendomsvoorbehoud. De door Jolima BV gefactureerde en daarna geleverde goederen blijven ons volledig eigendom tot integrale betaling door de klant, met inbegrip van vervallen interesten desgevallend. De klant verbindt er zich in de eerste plaats toe om niet over de geleverde goederen te beschikken zolang deze niet zijn betaald. De klant blijft in gebreke te betalen indien de betaling niet gebeurt binnen de drie werkdagen na facturatiedatum behoudens andersluidende overeenkomst en zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling vereist is. De klant en/of zijn aangestelde verklaart zich uitdrukkelijk persoonlijk aansprakelijk voor de onbetaald gebleven zijnde goederen bij niet naleving van voormelde verplichting. De klant draagt tijdens de detentie van de goederen uitdrukkelijk het risico voor de geleverde goederen.

Artikel 7

De leveringen hebben steeds plaats en de goederen en/of het materiaal worden steeds aangenomen in de burelen van Jolima BV te Londerzeel. In elk geval van verzending door Jolima BV of op vraag van de klant, reizen de goederen en/of het materiaal steeds op risico van de bestemmeling; Jolima BV wijst uitdrukkelijk alle verantwoordelijk van de hand voor wat betreft vertraging en/of beschadiging veroorzaakt door dit vervoer. In geval van uitdrukkelijke vraag van de klant en ten uitzonderlijker titel we ons verbinden de goederen en/of het materiaal te leveren op de door de klant voorgestelde plaats, wordt alle personeel dat daarbij tussenkomt geacht in dienst te zijn van de klant die er dan ook de volledige verantwoordelijkheid voor op zich neemt, alsmede deze door de ongevallen en schade die zouden overkomen aan personen en zaken, hetzij deze veroorzaakt zijn door de geleverde goederen en/of materiaal, hetzij door het personeel. De door Jolima BV toevertrouwde voertuigen worden door ons personeel bestuurd onder de volle verantwoordelijkheid van de klant.

Artikel 8

Reclamaties worden slechts in behandeling genomen indien, en voor zover deze schriftelijk binnen 14 dagen na aflevering aan Jolima BV ter kennis zijn gebracht, en dat we in de gelegenheid zijn geweest dit in onze burelen te Londerzeel te controleren. De bestaande fouten en/of gebreken bij levering die op een redelijkerwijze konden vastgesteld worden door de klant of zijn aangesteld worden beschouwd als onmiddellijk aanvaard.

Artikel 9

Zichtbare fouten en/of gebreken bij levering zijn uitgesloten van de waarborg. De waarborg van de goederen en het materiaal die het voorwerp uitmaken van dit contract verbindt slechts de fabrikant en beperkt zich tot de omruiling van de stukken die als gebrekkig worden erkend. De waarborg is geldig voor de duur en volgens de voorwaarden toegestaan door de fabrikant en loopt vanaf de levering; zij staat nochtans niet op banden, lampen, noch op eigenlijke toebehoren. We zijn echter in geen geval aansprakelijk voor schaden aan derden, ontstaan ten gevolge van fabrieks-, constructie- of montagefouten of welke andere oorzaken dan ook. Daarenboven wordt de waarborg ingetrokken en de fabrikant ontlast van elke verantwoordelijkheid wanneer het materiaal omgebouwd, veranderd of hersteld werd buiten zijn burelen en wanneer schade te wijten is aan nalatigheid, gebrek aan voorzorgen, slecht gebruik, overlading, of het gebrek aan ondervinding in hoofde van de gebruiker. De verantwoordelijkheid van de fabrikant is uitdrukkelijk beperkt tot de waarborg hierboven bepaald; deze is dus in geen geval aansprakelijk voor ongevallen veroorzaakt aan personen en zaken, zelfs als gevolg van een fout of een gebrek van het verkochte materiaal en dit bij uitdrukkelijke overeenkomst tussen de partijen. De waarborg is slechts geldig voor nieuwe voertuigen of materialen. iedere klacht uit hoofde van een onzichtbaar gebrek moet ingediend worden binnen de zes maanden na datum van levering van ons aan de klant. Zij zal als ongegrond beschouwd worden wanneer het product beantwoordt aan de geldende normen.

Artikel 10

Elke wijziging in de toestand van de klant, overlijden, invaliditeit, ontbinding of wijziging van vennootschap, protest van geaccepteerde wissels, twijfel nopens de solvabiliteit, concordaat en faillissement laat ons toe een waarborg te eisen, of de aankoop geheel of gedeeltelijk te verbreken. In dit laatste geval wordt de waarde der reeds bestelde, geleverde of der reeds geproduceerde waren die betrekking hebben op de betwiste bestelling, onmiddellijk eisbaar. Bij wanbetaling behouden we ons het recht om alle leveringen stop te zetten en betaling te eisen voor iedere volgende levering.

Artikel 11

In geval van verplichte en / of aanvaarde wijzigingen aan overeenkomsten of officiële beschikkingen betreffende lonen, sociale lasten, BTW percentage, transportonkosten, alsmede in geval van wijzigingen in de prijzen van grondstoffen, behoudt Jolima BV zich het recht prijzen te veranderen, zelfs na verkoopovereenkomst, behalve wanneer de verkochte goederen binnen de dertig dagen na de bestelling afgenomen worden.

Artikel 12

Vermits de fabrikant zich het recht voorbehoudt om het model te veranderen zonder voorafgaand bericht, zal wat ons betreft geen schadevergoeding kunnen geëist worden indien het gekochte model niet meer beschikbaar zou zijn wegens stopzetting van de productie van het desbetreffende model.

Artikel 13

De klant heeft de uitdrukkelijke plicht het voertuig af te halen en in bezit te nemen binnen de 8 dagen van het bericht blijkens hetwelk het voertuig ter zijner beschikking is gesteld.  Indien de klant nalaat deze termijn te eerbiedigen, Jolima BV het recht hebben om van rechtswege en zonder andere formaliteiten de overeenkomst als verbroken of ontbonden aan te zien en dit in het voordeel van Jolima BV en ten laste en grieve van de klant. In dit geval zal de klant gehouden zijn tot het betalen van een schadevergoeding gelijk aan 30% van de verkoopprijs en dit ten titel van forfaitaire, in gemeen overleg bepaalde, schadevergoeding die niet vatbaar is voor vermindering.

Artikel 14

Alle originele documenten die wettelijk bij het voertuig horen, worden aan de klant overgemaakt bij de volledige betaling van de factuur. De klant erkent deze documenten te hebben ontvangen bij de levering van het voertuig en is uitdrukkelijk op de hoogte dat kopijen, duplicaten en / of andere archiefdocumenten zullen aangerekend worden volgens het geldende tarief.

Artikel 15

De onderhouds-, herstellingswerken en andere kunnen enkel worden uitgevoerd wanneer een werkfiche voor de werkplaats is opgemaakt die geldt als bestelbon. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op deze overeenkomst en worden geacht te zijn aanvaard door de klant. De klant ziet uitdrukkelijk af van de mogelijkheid om Jolima BV aansprakelijk te stellen voor een gebrek of degradatie van een ons toevertrouwd voertuig. Het is bijkomend onmogelijk dit te registreren bij de in ontvangstname. De bestekken worden opgesteld volgens de geldende tarieven op het moment dat het voertuig wordt binnengebracht. Wordt voorafgaandelijk een bestek opgemaakt dan zal de aanvaarding van dit bestek door de klant of door de gemandateerde expert of verzekeringsmaatschappij volstaan opdat Jolima BV onmiddellijk de werken mogen uitvoeren. Voor Jolima BV is het uitvoeren van werkzaamheden en diensten na verkoop een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis. Jolima BV zet zich zo goed mogelijk inzetten om de werken zo goed mogelijk en op een professionele wijze uit te voeren, doch waarborgen geen welbepaald resultaat.

Artikel 16

Als de klant de factuur voor de uitgevoerde werken ontvangt, dient de betaling binnen de 14 dagen te gebeuren, te rekenen vanaf factuurdatum. Laat de klant deze termijn voorbijgaan, dan erkent hij uitdrukkelijk Jolima BV het recht toe om stallingskosten aan te rekenen volgens de geldende tarieven en dit zonder dat Jolima BV de klant daarvoor voorafgaandelijk moet in gebreke stellen. Het bedrag van de factuur, eventueel vermeerderd met deze van de stallingskosten, moet integraal zijn geregeld op het moment dat de goederen worden opgehaald of de diensten geleverd zijn.

Artikel 17

Mondelinge toezeggingen of afspraken die afwijken van de bepalingen van de algemene voorwaarden van Jolima BV zijn enkel geldig indien en voor zoverre deze schriftelijke en uitdrukkelijk tussen partijen zijn overeengekomen.

Artikel 18

Beide partijen behouden zich het recht om eventuele opgemaakte telfouten van een opgesteld document naar juistheid te verbeteren.

Artikel 19

Alle kosten die Jolima BV zal moeten maken of ondergaan in het geval een klant zijn verplichtingen niet of niet geheel nakomt, zijn volledig ten laste van die klant.

Artikel 20

Caravans / motorhomes die buiten het gebouw staan, zelfs binnen de terreinen, vallen onder de verantwoordelijkheid van de eigenaars zelf voor alle risico’s.

Artikel 21

Indien een of meerdere clausules van betreffende overeenkomst als nietig en zonder rechtsgevolg zouden worden beschouwd, doet dit geen afbreuk aan de rechtsgeldigheid van de overeenkomst in haar geheel en blijven de overige bepalingen integraal van toepassing.

Artikel 22

Betwistingen die onder de bevoegdheid vallen van het Vredegerecht, zullen uitsluitend voor het Vredegerecht te MEISE kunnen gebracht worden; de gebeurlijk andere betwistingen behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de Rechtbanken te BRUSSEL. Eventuele beslissingen van de klant doen geen afbreuk aan de toegekende bevoegdheid.

Artikel 23

De opdrachtgever aanvaardt en erkent dat Jolima BV in geen geval kan aansprakelijk gesteld worden voor fouten, noch fouten van haar aangestelden of uitvoeringsagenten (met uitzondering van opzet, zware fout of het niet-uitvoeren van de essentiële verbintenissen die het voorwerp van de overeenkomst uitmaken behoudens overmacht).

Artikel 24

De aansprakelijkheid beperkt zich steeds tot de rechtstreekse schade en tot het bedrag van de factuur dan wel het bedrag waarvoor de BA-verzekering van Jolima BV dekking verleent in het bijzonder is Jolima BV verzekerd inzake aansprakelijkheid voor schade aan derden en schade na levering  voor een bedrag van 2.500.000€  vermengd (stoffelijke- en lichamelijke schade). Weliswaar kan Jolima niet verantwoordelijk gesteld worden voor schade aan motorhomes, caravans.., die op de terreinen hetzij binnen de omheining hetzij buiten de omheining gestald worden in afwachting van bewerking, herstel, of verkoop,  van welke aard dan ook.  De klant vrijwaart hierbij Jolima BV van alle verantwoordelijkheid voor opgelopen schade aan hun voertuig, caravan tijdens de stalling van deze bij Jolima. Jolima kan niet aansprakelijk gesteld worden voor  enige onrechtstreekse schade waaronder winstderving, inkomstderving, verlies van een kans, afbreuk aan het imago of de reputatie van de klant, enz.  De klant erkent dat de opdracht bij herstel of aanpassing aan hun voertuig, caravan aan Jolima BV een inspanningsverbintenis inhoudt en geen resultaatsverbintenis. In ieder geval kunnen  Jolima BV en haar hulppersonen (met inbegrip van haar bestuurders) enkel op contractueel basis aansprakelijk gesteld worden.  De buitencontractuele aansprakelijkheid wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

 

Les conditions générales sont disponibles en français sur simple demande.

 

Close Menu

Kom eens langs

Autostrade 52,
1840 Londerzeel
(GPS instellen op Meerstraat 265)

Tel: 052 30 54 14  
info@caravaningcenter.be

BTW BE0419.293.287

Openingsuren

Oktober tot januari


ma 9u - 12u en 13u - 17u
di 9u - 12u en 13u - 17u
wo gesloten
do 9u - 12u en 13u - 17u
vr 9u - 12u en 13u - 17u
za 9u - 12u en 13u - 17u
Gesloten op zondag.

Februari tot September


ma 9u - 12u en 13u - 18u
di 9u - 12u en 13u - 18u
wo gesloten
do 9u - 12u en 13u - 18u
vr 9u - 12u en 13u - 18u
za 9u - 12u en 13u - 18u
Gesloten op zondag.